Yogyakarta - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Hans en Christel - WaarBenJij.nu Yogyakarta - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Hans en Christel - WaarBenJij.nu

Yogyakarta

Blijf op de hoogte en volg Hans en Christel

04 Oktober 2014 | Nederland, Nederland

Lieve allemaal,

Vandaag zijn we aangekomen in Jogjakarta. We hebben bijna 8 uur in de trein gezeten, maar dat was de moeite waard. Mooie natuur onderweg. Mooi groen, rijstvelden, enz.
Goede zitplaatsen met genoeg beenruimte.

Hiervoor waren we vanuit Samosir met de auto naar Bogor. Die reis was minder, allemal door drukke dorpjes en heel veel verkeer. Van de natuur was weinig te zien.
In Bogor de botanische tuin bekeken dat was prachtig. Mooi groen en prachtige bomen en bloemen. Er waren veel schoolkinderen die met boekjes opdrachten moesten doen. Een leraar vroeg aan Hans of hij tussen de knderen wilde gaan zitten en mee wilde doen met het zingen. Was alleen een beetje warm 33 graden. Op de heenweg lopend gedaan, maar na een uur hadden we de ingang pas gevonden, we hadden bijna het hele park al rondgelopen.
Terug maar een lokaal busje genomen.

Jammer was alleen dat ik last had van een oorontsteking. De laatste dag toch maar even bij de apotheek om oordruppels gevraagd. Helaas kregen we die niet, de dokter wilde me eerst zien. Een hele lieve dame van de apotheek ging met ons mee en legde alles uit wat er werd gedaan.
Twee lieve vrouwelijke jonge dokters hielpen me en uiteindelijk gingen we met een antibiotica kuur en oordruppels naar Bandung.
(met m'n oren gaat het nu prima).

Van Bogor naar Bandung hebben we 4 uur over gedaan met de auto.
Bandung viel tegen. Een vieze drukke stad met weinig cultuur.

Nu dus in Yogyakarta. De eerste indruk is goed. Een mooi ingerichte javaanse kamer met terras en uitzicht op zwembad. Het hele complex is oud javaans ingericht. Het is hier nu 19.15 uur en al donker.
We hebben net heerlijk gegeten (hans ook).

Vanaf morgen gaan we dingen bezichtigen.

Sampai jumpa

• 04 Oktober 2014 - 15:13

Jozien:

Hallo allebei,

Even een berichtje terug. Fijn dat het met je oren weer goed gaat.
    en dat jullie daar allebei!lekker kunnen eten.Alles goed hier.
    Welterusten voor straks en geniet er maar van!kus ma

• 04 Oktober 2014 - 15:52

Jolanda:

Zo te lezen hebben jullie het helemaal goed/goud. Maak ook van de rest van de vakantie een feestje, met veel plezier en nieuwe indrukken.
    Vooral veel veilige kilometers.

• 04 Oktober 2014 - 17:19

Marjanne:

Hoi Hans en Christel,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geniet er lekker van! Wij gaan morgen het strandhok opbreken in Zeeland. Het is nu heerlijk weer en morgen slaat het om en wordt het koud. Wat is dat toch met ons dit jaar!!!!! Ach volgend jaar wordt het vast weer beter. Groetjes Marjanne

• 05 Oktober 2014 - 16:39

Ard:

jullie zijn echte wereldrijzigers.
    welke taal moest hans meezingen?
    veel plezier nog en doe het rustig aan hans
    groetjes de blaasjes

• 05 Oktober 2014 - 18:15

Buren Joop En Maria:

hallo Hans en Christel,
    Inmiddels op Java zien we.Samosir-Bogor met auto lezen.dat is een wereldreis .Zal wel Medan-Jakarta ertussen hebben gezeten als vliegreis nemen we aan.toch?
    Nu in het culturele Yogya.Leuk.
    Oorontsteking.Heel vervelend.Klinkt bekend.Net ook meegemaakt na een zwemavontuur. Ook verholpen met kuurtje.

Selamat Jalan dan Selamat Berlibur di Indonesie/Fijne vakantie verder.
    Groet,
    Buren Joop en Maria.